2009. szeptember 3., csütörtök

Végre Vác! - Mihályi cukrászda


Mindenkinek ajánlom, hogy látogasson el Vácra. Mégha kizárólag a cukrászdáért is.
Mi más miatt mentünk, de nem titkolt célom volt, hogy felkeressem azt a bizonyos híres váci cukrászdát. Fél órás bolyongás után, ami csakis a rettenetes tájékozódásomnak köszönhető, végre megtaláltuk a Desszert szalont, mert hogy így hívják. A fő téren, a Bécsi kapu után, egy nagyon kicsi boltocska, előtte pár asztallal és székkel.


A kis helyiséget egészen kitölti a hűtőpult benne a rengeteg művészi alkotásnak is beillő süteménnyel. Az üzlet előtt tábla hírdeti, hogy jelenleg a "nyári kollekciót" lehet kapni. Még macaront is van, két féle! És mellette rengeteg különlegességet, mint Amadei, Meringue Dom, Sortie, Bed of roses, Tápókás kehely. Persze a tradicionális tortácskák is ott vannak, Eszterházy, Dobos torta, Csík somlói.


A torták neve alatt olvashatjuk az egyes összetevőket, fő ízeket.


Árfekvését tekintve inkább egy-egy ünnepi alkalomra, vagy kóstolónak való. Mivel anyukámnak szülinapja volt, és már olyan régóta áhitoztam kipróbálni az ízeket, szinte mindegyikből vettünk egyet, majd az ünnepi vacsora után minden szeletet 6 felé vágtunk, úgyhogy tényleg csak egy falat jutott, de legalább mindegyikhez volt szerencsém.


Amit télen kóstoltam csokis torta, teljesen levett a lábamról, a mostaniak között volt olyan, amire csak azt mondanám, hogy nagyon finom, de nem volt benne plusz a külcsínen kívül. Bár amikor észrevettem, hogy a fehércsokin a színes virágminta nem fólia, akkor azért megint fejet hajtottam a cukrászmester előtt, akinek módszeréről, illetve egy új esszert megszületésének fázisairól így írnak a honlapon: "A desszert megszületésének első fázisában László színt és formát talál ki, utána elképzel hozzá egy ízt. A következő lépés a desszert lerajzolása, felvázolása, majd az alapanyagok és formák kiválasztása."

9 megjegyzés:

Notburga írta...

Bár én most egy kissé távol vagyok Váctól, a közeljövöben biztosan benézek ebbe cukrászdába! Fotóid után, mennyei lehet bármelyik finomság.

Kiskukta írta...

HMMM, most nagyon megkóstolgatnám én is ezeket a sütiket. Nagyon gyönyörűek így képen keresztűl is!

trinity írta...

Azt hiszem, ez maga a csúcs..Lehet ezt még fokozni??

Palócprovence írta...

Tényleg mennyei itt minden, talán csak a fagyiktól nem ájultam el. Igaz, nagyon válogatós vagyok fagylalt (és kávé) terén és az olaszokat nehéz überelni.
Egyébként az árak tekintetében nem lóg ki drasztikusan a többi váci cukrászda kínálatából, viszont itt minőséget kapunk.

szepyke írta...

Beájultam! Meg kell néznem!

mandy tarragon írta...

megvan, hogy hova kirandulunk, ha lesz egy szabad hetvegenk :)

Unknown írta...

Én már kétszer voltam, szerencsére a párom 20km-re lakik Váctól, így összekötöttük egy kis biciklizéssel. :-)
Viszont úgy látom újra el kell mennünk, mert ezeket a nyári sütiket is meg kell kóstolnunk.

Pain de mie írta...

Ha van időd, és szereted az ilyen jellegű sütiket, akkor egyszer menj el Solymáron a Zazzi cukrászdába. Hasonló stílus, minőség és igényesség jellemzi, mint a váci szalont, kicsit alacsonyabb árfekvésben.

Sparhelt írta...

"Látogasson el Vácra, mégha csak a cukrászdáért.." - valahogy mintha ezt írtad volna. Sértőnek találom ezt, egy barokk kisváros lakójaként. Vácon sokkal több látnivaló van egy jelentősen túlárazott cukrászdánál..