2013. március 30., szombat

Csülök terrine


A recept a Judit ötelete, ő találta valami főzős magazinban, és először le is akartam beszélni róla mert eléggé féltem az aszpik-dologtól, de aztán be kellett látnom, hogy pofonegyszerű. Aki utálja az aszpikot, annak is érdemes egyébként tovább olvasni, mert ahogy a képen is látszik éppen csak jelen van, hogy szeletelhetővé tegye a dolgot. (Amúgy nem értem hogy lehet az aszpikot utálni, de sok embertől hallom. Én annyira szeretem, hogy képes vagyok még a felvágottas pultban is venni abból a valamiből, amiben csak néhány répakocka és pulykasonka lebeg:-)) 

Hozzávalók:

2 kisebb csülök (1 kg körüliek), az egyik füstölt a másik nyers
1 zselatin lap
4 csokor petrezselyem
2 ek magos mustár
2 ek dijoni mustár

A főzőléhez:

2 szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 kis darab zeller
1 fej hagyma
0,5 l almás cider
4-5 babérlevél
néhány szem feketebors


A főzőlé hozzávalóit a csülkökkel együtt egy nagy lábasba tesszük, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje őket. kb. 3 órán keresztül főzzük, akkor jó, ha a csont szinte magától kiesik. Ezután minden zsíros részt eltávolítunk, a színhúst pedig apróra vágjuk. Hozzákeverjük a felaprított petrezselymet és a kétféle mustárt. A főzőléből kiszedjük a zöldségeket és a levet jó alaposan beforraljuk, minél sűrűbb annál jobb. 600 ml főzőlét langyosra hűtünk, és feloldunk benne egy zselatin lapot. Egy formát kibélelünk folpackkal, belekanalazzuk a húst, ne nyomkodjuk nagyon össze, különben az aszpik nem tud rendesen közéfolyni és nem lesz szeletelhető. Ezután ráöntjük a zselatinos levünket, jól megrázogatjuk és hideg helyre tesszük. Néhány órát pihennie kell, ezért jobb előző nap elkészíteni.



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hurrá, él a blog! Bár a csülköt nem szeretem, de akkor is nagyon örülök, hogy van új recept! :)

Pepi írta...

húha!köszönöm!nagyon teszik!ki fogom próbálni!