2009. március 2., hétfő

Nyúl royal módra


Egy régi kedves ismerősöm ajándékozott mrg úgy fél éve az egyik hétvégi vadászatának trófeájával, ahogy ő nevezte: Nyuszi Komával...Hálistennek már szőr nélkül érkezett hozzánk. Így nem jelentett olyan nagy lelki traumát nyuszikoma feldolgozása, amit annál is inkább meg kellett ejteni, hogy egyben nem fért be a fagyasztóba. A cupákokból tejfölös nyúlpaprikás készült.
Aztán eltelt egy jó félév, mire összeszedtem a bátorságomat, hogy a gerincét is elkészítsem. Valahogy ez a nyúl téma kiesik a mindennapi gondolkodási körömből.
Még szerencse, hogy Mamónak van egy régi francia szakácskönyve, amibe már évek óta a receptek mellé a kommenteket is beleírja. "A mártást másfélszeres hozzávalókból kell készíteni, a receptben megadott lisztmennyiséggel."

Mivel mostanában úgyis vonzódom a francia gasztronómiához, és kábé ez volt az egyetlen hely, ahol nyúlgerinc recepteket találtam, nekiláttam a Nyúlhús royal módra című ételköltemény elkészítéséhez.
Szerencsétlenségemre egy csajos főzés alkalmával kezdtem hozzá nyuszikomához...na jó, meg kell hagyni, hogy a vadhúsnak tényleg baromi büdös szaga van. Na de ezt a sok cikizést, amit kaptunk a kedves Mignon brigádtól... azt hiszem ez túlzás volt. Meg sem érdemlik, hogy ilyen nouvelle cuisine különlegességekkel ismertessem meg őket. Maradjanak csak a rizottónál karcagi gyorsrizsből...

Hozzávalók: 1 nyúlgerinc, 1 üveg vörösbor, 20 deka bacon, 20!!! gerezd fokhagyma, 15!!! fej apró hagyma, 1 deci borecet, 4 deka vaj, 2 babérlevél, 1 szem szegfűszeg, kakukkfű, só, bors, 1 deci konyak (én nem tettem bele)
Egy lábasban felolvasztjuk a vajat, kibéleljük a bacon egyik felével. Rárakjuk a két darabba vágott nyúlgerincet, majd beborítjuk a maradék baconnel. Körberakjuk a megtisztított vöröshagymákkal, a fokhagymákkal. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a kakukkfűvel, a babérlevéllel és a szegfűszeggel. Ráöntjük a bort és az ecetet. Gyenge lángon 2-3 óra alatt omlósra pároljuk a húst (nekem ez kb 4-5 órába telt, mert az első másfél órában nem vettem észre, hogy nincs begyújtva a tűzhely...).
Kivesszük as húst és elturmixoljuk a mártást.
A recept vajban párolt kenyérszeleteket ír, én spagettivel tálaltam.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jót derültem a poston. :-) Köszi a vidám perceket!

Névtelen írta...

A múltkori könyvespolc rendrakás alkalmával túrtam elő ezt a könyvet, nagyon megörültem neki, azóta több minden elkészült belőle.
A nyulas recept eddig elkerülte a figyelmemete, köszi érte!

Vali írta...

Van egy kis nyulam a mélyhűtőben, eddig nem volt ötletem, hogy mit is csináljak belőle. Most már van. Köszi