2009. július 2., csütörtök

Kapros currys húsgolyók




A múlt héten a piacon úgy viselkedtem, mint egy ötéves gyerek a játékboltban. Egyik standtól a másikig rohangáltam, annyi minden kedvencemnek van most szezonja, hogy azt sem tudtam, hirtelen, mit vegyek és természetesen megint sokkal több mindent összevásároltam, mint kellett volna, tökéletesen ész nélkül. Mire hazaértem már fogalmam nem volt, hogy eredetileg minek vettem 4-4 csokor kaprot és petrezselymet. Végül miden fogásba került a friss zöldségekből, szegény Gergő, a kapor esküdt ellensége alaposan ki volt akadva, de én legalább degeszre ettem magam a nyár ízeivel.

A darált húst jól összekeverem a fokhagymával, gyömbérrel, fűszerekkel tojással és zsemlemorzsával. Hozzáadom az apróra vágott zöldfűszereket is.
Dió nagyságú gombócokat formázok belőle, és egy nagy tepsiben egymás mellé pakolom őket, megspriccelem olivával, így megspórolom a bő olajban sütést.
A tepsiben visszamaradt (Bede Róbert által bűbájos mosollyal pörzsanyagoknak hívott) szafthoz adok egy kanál lisztet, jól összesütöm, és belepakolok még egy-egy csokor apróra vágott kaprot és petrezselymet, és ezzel locsolom le a gombócokat tálalás előtt.
Én még köretnek is extra petrezselymes rizst csináltam hozzá :-)

Hozzávalók: 70 dkg darált hús, 2 tojás, 2 cm reszelt gyömbér, 1 fej fokhagyma, 2 ek zsemlemorzsa, fehérbors, currypor, 2 hatalmas csokor kapor és petrezselyem, 5 dkg vaj, 1 ek liszt.

3 megjegyzés:

timus írta...

Ezzel a kapros húsgolyóval most megfogtál, lehet, hogy ez lesz ma a menü, nagyon tetszik a kombináció!
Sajnos itt kinn még nem láttam friss kaprot, de van bio szárított, gyenge utánzat, de most nagyon megkívántam. Odahaza én is rengeteget veszek, míg van friss, aztán lekaszabolom és mélyhűtőben tárolom. :)

Makka írta...

Szia, ha van időd, majd nézz be ide: http://www.makkakonyha.com/2009/07/egy-kis-dij-meg-egy-kis-regi-zene.html

Unknown írta...

Szia, nagyon finom lett, én majonézes mexikói salit csináltam hozzá. Köszi a recepteket! :)