2009. július 15., szerda

Sárgabarackos creme brulée torta


Aktuális kedvenc szakácskönyvemből a BBC GoodFodd "csábító desszertek" gyűjteményében akadtam rá erre az igazán különleges tortára. Sokáig szemeztem vele, mire eldöntöttem, hogy megcsinálom. Gondoltam, itt a barack szezon, a barackos gombóc előtt még belefér ez a cremé brulée torta....közben kiderült, hogy borban áztatott aszalt sárgabarackkal van a recept, amit annyira meg is kívántam, hogy nem a frisset raktam bele. Ily módon viszont nincs szezonhoz kötve a kezünk...akár télen is élvezhetjük a selymes vaníliakrém, az egzotikus barack, a ropogós grillázs és a diós tészta egyvelegét.


Hozzávalók:
a tésztához: 15 deka vaj, 10 deka kristálycukor, 18 deka liszt, 10 deka darált mandula (én diót raktam bele), 1 tojás
a töltelékhez: 25 deka aszalt sárgabarack, 1,5 deci desszertbor, 10 deka kristálycukor, 3 deci tejszín, 1 vaníliarúd, vagy 1 kiskanál vaníliakomplett, 4 tojás

A tésztához keverjük habosra a vajat a cukorral, adjuk hozzá a lisztet és a darált diót/mandulát, majd a tojást is. Rakjuk hűtőbe fél órára.
Forraljuk fel a cukort a borral, öntsük bele a barackokat, majd hagyjuk állni egy kicsit.
Melegítsük a tejszínt a cukorral és a vaníliával, ha kicsit kihűlt, keverjük bele a felvert tojásokat.
Melegítsük elő a sütőt 220 fokra, nyújtsuk ki a tésztát és béleljünk ki vele egy 26 cm átmérőjű gyümölcstorta formát. Süssük 25 percig a tésztát, majd csepegtessük le a barackokat, tépjük nagyobb darabokra, fektessük őket a tésztára, a boros cukros levet adjuk a tejszínes keverékhez, majd öntsük rá az egészet a barackokra.
Süssük kb 30 percig, hagyjuk kihűlni, majd karamellizáljuk a cukrot a tetejére.

3 megjegyzés:

Zsuci írta...

Ezt a receptet már én is kiválasztottam a neten és nyomtatva ott figyel az "erre vmikor még sor kerül" mappámban.
Nagyon jól néz ki! :-)

Chef Viki írta...

De gyönyörűséges!

Hát még az íze milyen lehetett...

szepyke írta...

Tényleg nagyon szép egy darab!:)