2008. június 17., kedd

Carbonara

Egy lehetséges vacsora ötlet, a püspökkenyérből megmaradt tojássárgák hasznosításához. Azért, mivel nyersen kerül a spagettire a tojás, ne várjunk túl sokat a felhasználással.
Közzéteszem a rengeteg fajta carbonara-variáció közül azt, ami nekem bevált és eddig még mindenkinél tetszést aratott. Az eredetijét még római kinntartózkodásom alatt tanultam, akkori nagy szerelmem nagymamájától. Mostanra már egy kicsit változtattam rajta annyiban, hogy rakok bele egy kis tejszínt, hogy fellazítsa a szószt, de anélkül is nagyon finom, csak erőteljesebb az íze.


Hozzávalók (2 főre): 2-3 tojássárgája, 2-3 kanál tejszín, egy darabka parmezán (én Gran Padanot raktam bele), sok bors, só, kb. 10 deka bacon szalonna - vagy ha valaki tud venni - pancetta (a kockázott bacon tökéletesen megfelel), kb. 25 deka spagetti

A tojássárgákat a borssal (annyi kell bele, hogy viszonylag sötét keveréket kapjunk) meg a sóval elkeverem, belereszelem a parmezánt, és beleteszek egy kis tejszínt, hogy lágyabb legyen a mártás.Közben a forrásban levő vízben kifőzöm a tésztát, persze csak annyi ideig, amennyi javasolt, hogy al dente legyen. És egy serpenyőben egy kis vajon megpirítom a bacon darabokat. Ha kész a tészta, elkeverem a tojásos masszával és végül ráöntöm a bacondarabokat a belőlük kisült olajjal együtt. Ha hiányzik, lehet még rá parmezánt reszelni.

Egy fontos dolog! Úgy időzítsünk a tészta összeállításával, hogy ez az étel tényleg csak frissen jó! De akkor tényleg felülmúlhatatlan!

1 megjegyzés:

Judit írta...

ez annyira jól hangzik, hogy még ma megcsinálom:)
köszi