2009. január 28., szerda

Almás kecskesajtos torta


Még első párizsi gasztrotúrámról hazatérve kívántam meg egy kis franciás pékárut, mondjuk ez nem meglepő. Még volt is itthon egy kecskesajt, abból a hatalmas sajtmennyiségből, amit beszállítottam az országba, és amitől a lakás egy hétig sajtszagban úszott (a kellemes szinten jóval túl). A foodbeam-en találtam rá a recept eredetijére. Ezen a blogon minden recepthez olyan bevezetés társul, hogy az ember legszívesebben azonnal rohannak a konyhába és elkezdene sütni, nem is egy, hanem mindjárt két adagot az éppen aktuális finomságból. Így történt ez most is. Megnyugtatásképp mondom, hogy még a foodbeam is előre készített kész levelestésztával dolgozott. Így vettem a bátorságot én is, persze ez nem azt jelenti, hogy nem szerepel a terveim között egy jó kis mille feuille készítése.

Igazából nem is sorolnám a desszert kategóriába, így legalább nincs akkora bűntudatunk, ha a torta felét egyszerre benyomjuk. Elképesztő finom és lágy a vajban karamellizált alma és a kecskesajt együtt, amit csak fokoz a levelestészta íze. Aki valami kényeztetőre, de nem túl gejlre vágyik egy esős hétvégén, az fogjon hozzá azon nyomban!


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 10 deka cukor, 5 deka vaj, vanília, 4 alma, 1 ek almaecet (én fehérbor ecetet használtam), 1 ek morzsa, 15 deka kecskesajt

Az almákat megmossuk, és a héjukkal együtt cikkekre vágjuk. Egy serpenyőben megolvasztjuk a vajat a cukorral, meg a vaníliával, és kb 10 perc alatt megkaramellizáljuk az édes szószban az almagerezdeket, melyeket előzetesen megöntöztünk az ecettel. Szedjük ki az almákat és hűtsük őket ki. A szószt nehogy kidobjuk, mert még nagy szükségünk lesz rá! Kivajazott tortaformába simítjuk a kész levelestésztát. Negyed órára berakjuk a hűtőbe, közben bemelegítjük a sütőt 220 fokra. A tésztára szórjuk a morzsát, majd rápakoljuk az almacikkelyeket. 20 percre betoljuk a sütőbe. Rákarikázzuk a kecskesajtot, és így is sütjük 10 percet. Tálalás előtt megöntözzük a vajas vaníliás szósszal.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megcsináltam és valóban nagyon finom volt! Egy problémám akadt, nekem a morzsa mennyisége sok volt. Azt gondoltam, azért kell, hogy magába szívja a sütés közben keletkező almás-karamelles lét. Ehhez képest, amikor felvágtam a tortát, egyszerűen a morzsának legalább a fele - úgy, ahogy eredetileg, sütés előtt volt -"kiömlött" a tortából. Mi lehetett a baj?

Mignonok írta...

Szia!

Azt hiszem, hogy az én saram, mert valamit elgépeltem, rettentően szégyellem.
Kb 1 evőkanálnyi morzsa szükséges csak az almából kifolyó lé felfogására.
Javítom....