2009. január 30., péntek

Lilakáposzta krémleves tökmaggal



Valahogy a káposzta, pláne a lila, nem szokványos alapanyag, ha levesről van szó. Nagyon jó pedig. Ízes, fűszeres, és tartalmas, bár a színe annyira bizarr, hogy nem hibáztatok senkit, ha elsőre ódzkodik tőle. Nagyon furcsa volt nekem is, mert mikor megcsináltam, inkább hasonlitott egy mókás mesebeli marcipán levesre, mint bármi ehetőre. pedig végül nagyon finom volt, én extra adag borssal ettem.


Hozzávalók: 1 póréhagyma, ½ fej lila káposzta, 3 dl tejföl, 2 db krumpli, őrölt kömény, szerecsendió, 1 ek pirított tökmag, őrölt bors, őrölt chili,

Kevés olajon megpirítom a póréhagymát, és hozzádobom a kicsi darabokra vágott krumplit. Mikor jól összesültek, beleteszem az apróra vágott lilakáposztát, felöntöm vízzel, és addig főzöm, míg minden összetevő jól meg nem puhul. Jól befűszerezem, lebotmixerezem, belekeverem a tejfölt és még egyszer fölforralom. Egy kanál tejföllel, pirított tökmaggal és csilivel, snidlinggel ízesítem tálalás előtt


4 megjegyzés:

Unknown írta...

De tök jó ötlet! Fagyiban már próbáltam a lilakáposztát, de végül is miért ne lehetne levest is készíteni belőle ;)

Névtelen írta...

Úgysem hiszed el, de ma ez volt a levesünk! Én almával és fahéjjal bolondítottam, majd megírom!:-)))

Mignonok írta...

szerintem is jó ötlet, bár sajnos nem az enyém. A barátnőm receptes füzetében találtam a receptet, csak abban nem volt csili és krumpli. ezek voltak az én ötleteim. De azért örülök, hog tetszik, próbéld ki! :-)

Mignonok írta...

Izbolygó, tök kiváncsi vagyok, ezek szerint a tiéd egy édeskés variáció? a fahéj miatt gondolom, bár ez egyáltalán nem zárja ki persze a sósságot:-)