2008. szeptember 29., hétfő

Áfonyás creme brulée


Régi vágyam valósult meg, amikor kaptam egy - hivatalos nevén nevezve - szakácsfáklyát. Ez tulajdonképpen egy pisztolyszerű szerszám, gázzal működik, és folyamatosan lángot szór, ha úgy akarjuk. Az is rá volt írva, hogy többfunkciós... a többi funkciót még nem sikerült felfedeznem... Az ajándékozás körülményei már nem voltak annyira kedvemre valók, inkább fegyverként használtam volna a lángszórót, de a keserű gondolatokat elűzte a creme brulée selymesen lágy, ugyanakkor roppanósan édes gondolata.

Mivel az áfonya őrületem még mindig tart, és a piacon is lehet még itt ott áfonyás kosárkákat látni, először nem is a hagyományos recepttel próbálkoztam, hanem rögtön egy gyümölccsel dúsított változattal. Szépnek nem szép, de annál finomabb.Voltak már korábban próbálkozásaim, a behűtött creme caramelt a grillsütőbe toltam, úgy próbáltam meg a cukrot rákaramellizálni, nem tagadom, a végeredmény katasztrofális lett. A krém összeesett, a cukor meg sem mozdult. Úgyhogy sajnos a creme brulée elkészítéséhez elengedhetetlen egy ilyen célszerszám. Ha ez megvan, a többi már igazán nem nagy dolog!
Jut eszembe, van valakinek ötlete, hogy azon kívül, hogy önvédelmi fegyverként a táskánkban tartjuk, mire lehetne még használni a fent említett eszközt?



Hozzávalók: 5 dl tejszín, 4 tojás sárgája, 3 ek porcukor, vanília komplett, 15 deka áfonya, cukor a tetejére

A tejszínt a porcukorral, a vaníliával és a tojások sárgájával feltesszük főni, de nem forraljuk fel. Az áfonyát néhány evőkanál vízzel addig főzzük, amíg a víz bordó nem lesz. Az áfonyát elosztjuk a kis tálkák alján, a vaníliakrémet ráöntjük, majd a tálkákat egy vízzel teli tepsibe állítjuk úgy, hogy a víz a tálkák 2/3-ig érjen. 200 fokos sütőbe toljuk, és 30-45 perc alatt megsütjük. Egy éjszakára a hűtőben pihentetjük. Tálalás előtt megszórjuk a tálkák tetejét cukorral, és szakácsfáklyával ;o) rájuk karamellizáljuk a cukrot.

Nincsenek megjegyzések: