2008. szeptember 22., hétfő

Vendégmignon - Csuda kuglóf


Jöjjön most egy újabb Vendégmignon, akiről feltétlen tudni kell, hogy két rosszcsont éhes száját tömi be nap mint nap finomabbnál finomabb falatokkal, bármilyen mesehős alakú tortát megépít piskótából és marcipánból (remélem egy Vendégmignon post erejéig minket is beavat egyszer a rejtelmekbe), ráadásul Danca és Szonjus kalandos mindennapjairól blogot is vezet! Következzen Judit csudálatos kuglóf költeménye:
Anti leesett a létráról, és eltört a sarka. ez a kuglóf rövid kis életének szempontjától is fontos, mert emiatt majdnem nem is készült el. a szupervacsora napján 4x jártam meg a Zugló-Óbuda/Üröm távolságot, így nem sok hiányzott hozzá, hogy ne jusson időm a kuglófot összedobni. a recept forrása is fontos, hiszen a Dr. Oetker sütőpor hátulján találtam a receptet ;o) Arra már nem is emlékszem, hogy milyen apropóból próbáltam ki, de már sokszor arattam vele sikert. Szerintem rajtam kívül, még soha, senki nem próbált ki ilyen zacskó hátulján szereplő receptet…
Szóval a második Zugló-Óbuda futam után hazarohantam, és villámgyorsan összekevertem a tésztát. be a (légkeverés nélküli) sütőbe, és el a harmadik, óvodai látogatással egybekötött futamra. közben Antira bíztam a sütőben pihenő finomságot. kivételesen nem a kecskére káposztát esete volt, pedig nagyon pályázott rá. ;o)

Hozzávalók: 200 g margarin, 250 g cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 5 tojás, 2 evőkanál rum, 1 tk fahéj, 120 g liszt (a fele teljes kiőrlésű), 1 csomag sütőpor (szerintem enélkül is megjárja, de nemhiába a sütőporos zacsi hátulján volt a recept), 180 g mandula, 100 g egérkaki/csokireszelék.

A puha margarint a cukorral, a vaníliás cukorral és a tojásokkal habosra keverem, bele a rum (most kivételesen nem volt a spájzban, így ment az aroma…). Másik tálban összekever a lisztek (a hivatalos receptben természetesen csak fehér liszt szerepel), a fahéj, esetleg a sütőpor. A keveréket beleforgatni a tojásos masszába, és legalább 1 percig max fokozaton keverni (ha bedöglik a robotgép, akkor persze tovább ;o)) A változatosság kedvéért, nekem az aprítógépem ment tropára, így kénytelen voltam mozsárral szerencsétlenkedve összetörni a mandulát. Többé-kevésbé apró mandula és az egérkaki beleborít a masszába. Jól össze kell keverni, hogy egyenletesen oszoljon el a mandula és a csoki. Ekkor került elő a szuperséges szilikon kuglófforma. Én ki szoktam vajazni, mert enélkül néha már beleragadt... Légkeverésés sütőben elég neki 150-160 oC, én most kénytelen voltam megvárni, amíg felfűt 175oC-ra. Kb. 70 perc alatt lesz kész. Itt is működik a tűpróba. A reggeli tejeskávéval a legjobb.

Nincsenek megjegyzések: