2008. augusztus 27., szerda

Áfonyás, kókuszos, lime-os fagyi


Rákattantam az áfonyára. Mindig is kacérkodtam az áfonyás receptekkel, de itthon soha nem láttam a piacon olyan minőségű és - ne legyünk álszentek - olyan áru áfonyát, amire elcsábultam volna. Aztán jött ugye a My blueberry nights meg a Hold utcai piacon kékellő kosárkák. Elcsábultam. Aztán mikor előszedtem az áfonyás recepteket, legalább 10 olyat találtam, amit úgy éreztem, hogy most azonnal meg kell süssek, sorozatban vissza kellett térjek a piacra utánpótlásért...
Fagyit - a hozzá szükséges gép híján - még sosem csináltam, de az alábbi recepthez nem is kell. Mikor a hozzávalók listáját olvastam, mindegyiknél összefutott a nyál a számban. Nem csoda, hogy a végeredmény sem okozott csalódást. És a színe, tényleg valami hihetetlen!

Hozzávalók: 2 lime, 15 deka cukor, 15 deka áfonya, 2 deci kókusztej, 3 deci tejszín
Melegítsük össze az áfonyát, a lime-ok levét és az egyik lime reszelt héját a cukorral. Főzzük őket együtt, amíg az áfonya héja fel nem reped és a keverék sötétbordó lesz. A tűzről levéve keverjük hozzá a kókusztejet. Verjük fel a tejszínt, és keverjük az előzőekhez. Most következik a fagyasztási procedúra. Tegyük a tálat a mélyhűtőbe, és kb 1 óra múlva keverjük homogénre a masszát. Tegyük vissza még egy órára, majd újra keverjük simára a fagyikrémet. Ha még maradt valami a kóstolgatások után, tegyük megint mélyhűtőbe, és fagyasszuk keményre. Tálalás előtt fél órával rakjuk át a hűtőbe, hogy lágyabb legyen. Ha nem ettük meg az összes megmaradt áfonyát, még díszítésre is marad...márakinek.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csak azt felejtetted el megírni, hogy a sok recept közül ez melyik volt. Gabi