2008. július 24., csütörtök

Krémsajtos póréhagymaleves


Nyaralás előtt általában leolvasztom a hűtőt. így volt ez most is, szépen főzögettem sorban a maradékokat, amikor a kezembe akadt két nagy szál póréhagyma. Forgattam a kezemben, hogy mit is akarhattam én ezekkel eredetileg, de nemigen tudtam rájönni. Valószínűleg a szép zöldje jól mutatott az új fonott kosaram felavatásakor a piacon. Miközben a nyitott hűtő ajtó előtt bénáztam a szemem a szintén ott árválkodó tömlős mackósajtra tévedt…

Hozzávalók: 2 szál póréhagyma, 1 fél karalábé, egy evőkanál vaj, 1 tubus natúr krémsajt, szerecsendió

A felkarikázott póréhagymát a vajon megpárolom, hozzádobom a darabokra vágott karalábét is. Kicsit kevergetve pirítom, aztán felöntöm vízzel, sót borsot, szerecsendiót teszek hozzá. Mikor puha, összeturmixolom, és belenyomom a krémsajtot, összeforralom és kész. Sajtos pirítóst teszek rá, úgy tálalom, amilyen egyszerű olyan finom.

Nincsenek megjegyzések: