2008. július 22., kedd

Kecskesajt fügével, sonkával és balzsamsziruppal


Még mindig füge. Ha lekvárt nem is főztem a hétvégén, azért ezt azt összeütöttem belőle, mert hiába kapott anyukám, a szomszéd, és ettük magában is, ahogy teltek a napok eléggé megszottyadt pár darab.
Ugye a fügéről egyből eszembe jut a kecskesajt, meg a sziruposan édesre sűrített balzsamecet. Mi jöhet még ehhez? Egy kis füstölt típusú sonka, bazsalikom a kerti veteményesből (jelen esetben a teraszról, de ez is éppen olyan jó...), meg egy kis friss bagett.
El tudtok ennél jobbat képzelni vasárnap reggelre?
A képen mini mozzarellával szerepel, mert ki akartam próbálni azzal is, de a sima mozzarelának nem elég karakteres az íze (konkrétan nincs is neki, ugye), azért még buffalával megpróbálnám. De a kecseksajt pont annyira sós és karakteres, mint amennyire a balszamszirup és a füge lágy és édes. Szóval kibontottam a kecseksajtot is, és beáldoztam a vasárnap reggelibe. Hogy megérte-e...nem is kérdés!

A recept nem túl komplikált:
A fügéket elnegyedelem, hozzáfogok egy fél levél bazsalikomlevelet, egy darab kecskesajtot és körbetekerem sonkával. Míg a füge-tekercseket gyártom, egy serpenyőben besűrítem a balzsamecetet és a kis csomagokra pötyögtetem.
Már csak azt kell megvárni, hogy a sütőből előkerülő bagettek legalább langyosra hűljenek.

Nincsenek megjegyzések: